Informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Debata o bezpieczeństwie imprez masowych

Przedstawiciele wszystkich podmiotów, których zadania wiążą się z organizacją imprez masowych uczestniczyli w spotkaniu, którego gospodarzem byli policjanci Komendy Powiatowej Policji w Opocznie.

 

Głównym celem debaty było omówienie dotychczasowej współpracy, a także wyznaczenie priorytetów na przyszłość, w kwestii organizowania tego rodzaju imprez.

W spotkaniu w opoczyńskiej komendzie wzięli udział przedstawiciele władz samorządowych powiatowych i miejskich, Państwowej Straży Pożarnej, klubów piłkarskich, Straży Miejskiej, oraz policjanci. Celem spotkania było omówienie dotychczasowej współpracy i zakresu zadań, które spoczywają na organizatorach tego typy imprez. .

Spotkanie otworzył podinsp. Wojciech Dworak, Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Opocznie, który omówił, jak ważny jest bieżący kontakt w zakresie przygotowań przedsięwzięć, gdyż trzeba podejmować wspólne wysiłki, aby wpływać na bezpieczeństwo mieszkańców, szczególnie podczas dużych imprez czy to sportowych czy kulturalno- rozrywkowych.

O przepisach regulujących organizowanie imprez o charakterze masowym w swoim wystąpieniu opowiedział Naczelnik Wydziału Prewencji podinsp.Robert Wojciechowski. Prelegent omówił wymogi prawne, jakie nakłada na organizatora ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych. Szczególnie zwrócił uwagę na prawidłowe sporządzanie dokumentacji związanej z planowaniem imprez.

Kolejne wystąpienie należało do Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego, który omówił zasady zgłaszania przemarszu, wyścigów, rajdów czyli tych imprez, w których wykorzystywana jest pas drogowy. Korzystając z okazji policjanci podsumowali także działanie Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa na terenie powiatu. W swoim wystąpieniu Kierownik Dzielnicowych asp.szt. Piotr Białuski nie tylko przedstawił statystyki dotyczące ilości zgłoszonych za pomocą aplikacji zgłoszeń ale także omówił zasady działania mapy.

 

st.asp. Barbara Stępień

Powrót na górę strony